تاریخ انتشار: سپتامبر 25th, 2021نویسنده: دسته بندی: مطالب عمومی
روش های پیشگیری از آنفولانزا کودکان در مدرسه

پیشگیری از آنفولانزا  Flu Season at School یک تلاش مشترک در مدارس است. دانش آموزان ، والدین و کارکنان باید اقدامات لازم را برای جلوگیری از انتقال آنفولانزا انجام دهند.

تشخیص آنفولانزا

تقریباً 55 میلیون دانش آموز و 7 میلیون کارمند هر روز در ایالات متحده به مدرسه می روند. ویروس آنفولانزا هنگامی که فرد مبتلا به آنفولانزا سرفه می کند یا عطسه می کند به راحتی می تواند گسترش یابد ، به ویژه در محیطی مانند مدرسه این اتفاق سریعتر رخ می دهد .

پیشگیری کلید موفقیت است. اما اگر یک کودک به آنفولانزا مبتلا است ، اقدامات مهمی را باید انجام دهد تا سالم بماند و دیگران را از ابتلا به این ویروس دور نگه دارد.

پیشگیری از آنفولانزا

هر کس باید وظیفه خود را انجام دهد تا از گسترش آنفولانزا جلوگیری کند. این توصیه ها می تواند به کاهش احتمال ابتلا به آنفولانزا در مدرسه کمک کند:

واکسن بزنید

بهترین راه پیشگیری از آنفولانزا این است که کودک و خانواده او واکسن آنفولانزا دریافت کند. دو هفته طول می کشد تا واکسن آنفولانزا اثر خود را بگذارد ، بنابراین مطمئن شوید که قبل از شروع آنفولانزا ، واکسن را به خوبی دریافت کنید.

ابتدای فصل پاییز معمولاً زمان مناسبی برای دریافت واکسن است. حتی اگر این جدول زمانی را از دست داده اید ، باز هم باید واکسن بزنید.
کودک باید در ابتدای فصل پاییز واکسن آنفولانزا دریافت کند. اگر با وجود تزریق واکسن بیمار شود ، تزریق واکسن می تواند زمان بیماری او را کوتاه کرده و علائم آن را کاهش دهد. این شرایط می تواند به معنی روزهای کمتر از دست رفته در مدرسه یا محل کار باشد.

واکسن آنفولانزا بی خطر است. شایع ترین عوارض جانبی عبارتند از: درد ملایم ، حساسیت یا تورم در محل تزریق.

جلوگیری از آنفولانزا

دستان خود را بشویید

بهترین راه بعدی برای جلوگیری از آنفولانزا اجتناب از تماس نزدیک با افراد دیگر است. البته ، این کار می تواند در یک مدرسه شلوغ بسیار دشوار باشد.
دستان خود را مکررا با آب و صابون بشویید و از لمس صورت خودداری کنید. همچنین می توانید از ضدعفونی کننده های حاوی الکل حاوی حداقل 60 درصد الکل استفاده کنید. برای سهولت دسترسی ، یک بطری الکل ضد عفونی را با یک گیره روی کوله پشتی خود نگه دارید.

یک مطالعه معتبر نشان داد که ضد عفونی کننده های مبتنی بر الکل و رعایت بهداشت تنفسی ، غیبت در مدارس را 26 درصد و عفونت های آنفلوانزای A را آزمایشگاهی تا 52 درصد کاهش می دهد.

معلمان بهداشت باید آموزش درست شستن دست ها را در برنامه آموزشی کودکان لحاظ کنند.

وسایل شخصی را به اشتراک نگذارید

از به اشتراک گذاشتن وسایل شخصی مانند بالم لب یا آرایش ، نوشیدنی ها ، غذا و ظروف غذاخوری ، هدفون ، آلات موسیقی ، حوله و وسایل ورزشی خودداری کنید.

در هنگام سرفه و عطسه دهان را بپوشانید

ویروس آنفولانزا بیشتر هنگام سرفه یا عطسه در هوا از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. قطرات در هوا پخش می شوند و می توانند بر روی افراد یا سطوح دیگر فرود بیایند.
ویروس آنفولانزا می تواند تا 48 ساعت زنده بماند و به طور بالقوه هر فردی را که با آن تماس پیدا کند آلوده می کند. کودکان را تشویق کنید تا در آستین یا دستمال خود سرفه کنند و در صورت عطسه یا سرفه در دستان خود دست های خود را بشویند.

علل آنفولانزا

سطوح را ضدعفونی کنید

معلمان و کارکنان مدرسه باید سطح معمول میزها ، میزهای پیشخوان ، دستگیره درها ، صفحه کلید کامپیوتر و دسته شیرها را به همراه هر وسیله دیگری که مکرراً لمس می شوند ، را ضدعفونی نمایند .

مدارس باید وسایل کافی ضدعفونی از جمله:

محصولات ضدعفونی کننده و تمیز کننده
دستکش
سطل زباله پدالی بدون نیاز به لمس
دستمال های ضدعفونی کننده

تقویت سیستم ایمنی

یکی دیگر از راه های کلیدی برای پیشگیری از آنفولانزا و سایر ویروس های رایج این است که سیستم ایمنی بدن خود را قوی و سالم نگه دارید.
با نزدیک شدن به فصل آنفولانزا ، دانش آموزان ، والدین و کارکنان مدرسه باید مراقبت بیشتری کنند تا مطمئن شوند که کودک به اندازه کافی می خوابند و ورزش می کنند ، از استرس دوری می کنند و از رژیم غذایی متعادل غنی از میوه و سبزیجات استفاده می کنند.

درمان مشکل آنفولانزا

چه زمانی کودک باید در خانه بماند :

کودکان باید در اولین نشانه های عفونت آنفولانزا در خانه بمانند. این علائم و نشانه ها عبارتند از:

تب بالای 100 درجه فارنهایت (38 درجه سانتیگراد)
دردهای عضلانی
خستگی
از دست دادن اشتها
لرز
استفراغ
سردرد
گرفتگی بینی
برای بسیاری از بزرگسالان و نوجوانان ، تب شدید ناگهانی اولین علامت عفونت است. دانش آموزان باید حداقل 24 ساعت از زمان داشتن تب یا علائم تب (لرز یا تعریق) بدون استفاده از دارو در خانه بمانند.

اگر کودک یا نوجوان در مدرسه احساس بیماری نماید چه اقداماتی لازم است ؟

اگر کودک در مدرسه احساس بیماری می کند ، مهم است که به خانه برود و در اسرع وقت استراحت کند. در این بین ، دانش آموزان بیمار باید از سایرین جدا شوند.

کودک باید از لمس ، سرفه یا عطسه در نزدیکی دوستان و همکلاسی ها خودداری کند و حتما دستمال های استفاده شده را در سطل زباله قرار دهد. کودک یا نوجوان خود را تشویق کنید که مرتباً دست های خود را بشوید.

معلمان و کارکنان مدرسه نیز باید علائم اضطراری آنفولانزا را بشناسند و عوارض این بیماری را جدی بگیرند. این عوارض بیشتر در افرادی که سن بالایی دارند و به بیماری های مزمن یا نقص سیستم ایمنی مبتلا هستند بیشتر دیده می شود.

افراد در معرض خطر بالا باید در اسرع وقت با یک ارائه دهنده خدمات درمانی برای ارزیابی وضعیت خود تماس بگیرند.

درمان آنفولانزا

بهترین درمان برای آنفولانزا استراحت ، خواب کافی و مایعات فراوان است. کودک یا نوجوان را تشویق کنید که وعده های غذایی کوچک بخورد حتی اگر اشتها ندارند.

داروهای بدون نسخه می توانند به کودک کمک کند تا بدن با عفونت مقابله کند. بسته به اینکه کدام علائم بیشتر آزاردهنده هستند ، چندین گزینه در دسترس است:

مسکن ها تب ، سردرد و بدن درد را کاهش می دهند. به عنوان مثال می توان به ایبوپروفن (Advil ، Motrin) و استامینوفن (Tylenol) اشاره کرد.
ضد احتقان ها مجاری بینی را باز کرده و فشار را در سینوس های کاهش می دهند. یک مثال ، سودوفدرین (سودافد) است.
سرکوب کننده های سرفه ، مانند دکسترومتورفان (Robitussin) ، سرفه خشک را تسکین می دهد.
مواد مهار کننده مخاط غلیظ را شل کرده و سرفه مرطوب را راحتر می کند.
پزشک همچنین می تواند داروهای ضد ویروسی برای کاهش علائم و مدت زمان آنفولانزا تجویز کند. این داروها بهترین اثر را دارند در صورتی که در عرض 48 ساعت از زمانی که اولین علائم را تجربه کرده اید مصرف شوند.

آنفولانزا و تب

علائم آنفولانزا قبل از بهبودی بدتر می شوند. برای اکثر مردم ، علائم آنفولانزا پس از حدود یک هفته کاهش می یابد ، اما خستگی و سرفه ممکن است تا یک هفته دیگر ادامه داشته باشد.

اگر به نظر می رسد علائم بهتر شده و سپس دوباره بدتر می شوند ، به پزشک مراجعه کنید. ممکن است به یک عفونت ثانویه جدی مانند ذات الریه یا برونشیت مبتلا شوید.

بنابراین همیشه نمی توان از آنفولانزا جلوگیری کرد ، اما می توانید با تزریق واکسن آنفولانزا ، شستن مکرر دست ها و تمیز نگه داشتن کلاس درس ، احتمال ابتلا به این بیماری را تا حد زیادی کاهش دهید.
هر دانش آموز یا کارمند مدرسه که علائم آنفولانزا را مشاهده می کند ، باید تا زمانی که تب آنها حداقل 24 ساعت از بین برود ، در خانه بماند.

شرکت پرستاری آسایش ایرانیان با داشتن سال ها تجربه ارزشمند در ارائه خدمات مراقبت و پرستاری در منزل آمادگی دارد به صورت شبانه روزی به همشهریان گرامی ارائه خدمت نماید.

کادر متخصص و آموزش دیده این مرکز در قالب پرستار کودک ، پرستار سالمند و پرستار بیمار با اندوختن تجارب ارزشمند در طی سال ها خدمت رسانی همواره آماده حضور در کنار شما عزیزان می باشد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید.
لطفا به این مقاله امتیار دهید.

در صورت نیاز به خدمات پرستاری (پرستار کودک در منزل، پرستار سالمند در منزل و پرستار بیمار در منزل) با ما تماس بگیرید. کارشناسان شرکت پرستاری آسایش ایرانیان؛ آماده ارائه مشاوره رایگان، به شما هستند.

مشاوره رایگان تلفنی