تاریخ انتشار: سپتامبر 1st, 2021نویسنده: دسته بندی: مطالب عمومی
7 ترفند برای داشتن سبک زندگی سالم

متخصصان بر این باورند که ترفندی که باعث می شود سبک زندگی سالم healthy lifestyle تری داشته باشید این است که هر روز تغییرات کوچک و سالمی در زندگی خود ایجاد کنید ، مانند بالا رفتن از پله ها به جای استفاده از آسانسور ، افزایش مصرف میوه ها تا چند بار در روز ، نوشیدن یک لیوان اضافی آب یا ترک سیگار

ترفند زندگی سالم

 

بنابراین در این مقاله در مورد  اصول اساسی زندگی سالم از جمله خواب منظم ،  ورزش منظم ، تغذیه سالم و انتخاب شیوه زندگی سالم آشنا شویم :

تحرک کافی داشته باشید

بدن خود را حرکت دهید. نه فقط یکبار و در هنگام ورزش بلکه هر روز و در هر زمان که بتوانید. اگرچه تمرینات ورزشی منظم برای انجام کارهای روزمره عالی است ، اما می توانید کیلوژول ها را به روش های کوچک دیگری بسوزانید ، مانند:

راه رفتن به سمت میز شخص دیگر به جای ارسال ایمیل ،

پارک ماشین در دورترین پارکینگ از ساختمان هدف و قدم زدن تا در ورودی

بالا رفتن از پله های بیشتر

انجام نظافت منزل یا باغبانی

به جای تماشای تلویزیون ، سگ را بیرون ببرید و یا برای دوچرخه سواری با بچه ها بیرون بروید

 

بیشتر کار ها را ایستاده انجام دهید

ما  بیشتر ساعات زندگی خود را نشسته می گذرانیم – پشت میز ، جلوی تلویزیون ، در جلسه یا کنا رتلفن. تحقیقات جدیدی در حال انتشار هستند که  خطرات احتمالی سلامتی را از ساعات زیاد نشستن و بی تحرکی بررسی نموده است .

بنابراین لازم است زمان نشستن را با ایستادن به مدت پنج دقیقه قطع کنید و از مزایای سلامتی آن استفاده کنید. اگر اضافه وزن دارید ، ایجاد تغییرات کوچک در برنامه ورزشی روزانه می تواند برای سلامتی شما مفید باشد.

در حقیقت یک مطالعه نشان داده است که تنها کاهش 10 درصدی وزن به افراد دارای اضافه وزن کمک می کند تا فشار خون و کلسترول خود را کاهش داده و سلامت خود را بهبود بخشند.

 

تغذیه سالم داشته باشید

وقتی صحبت از تغذیه سالم می شود ، مجموعه ای وسیع از نظریه ها ، کتاب های رژیم غذایی و اطلاعات آنلاین درباره آنچه باید بخوریم وجود دارد – که اغلب متناقض است.

اگرچه تحقیقات هنوز ادامه دارد و در حال توسعه است ، اما آنچه کارشناسان همه بر آن توافق دارند این است که رژیم غذایی ما دارای قند زیاد است ، تعداد وعده های غذایی ما بسیار زیاد است در حالی که لازم است از  انواع غذاهای طبیعی و سالم تغذیه نماییم .

تغذیه و زندگی سالم

اجتناب از خوردن بیش از حد قندها

از نوشیدنی های شیرین گرفته تا غلات صبحانه ، دوری از غذاهای شیرین سخت است. اغلب قند در غذاهای کنسرو شده یا غذاهای از قبل بسته بندی شده یا حتی در غذاهایی که فکر می کنیم برای ما مفید هستند مانند آب میوه پنهان می شود.

یک فرد معمولی روزانه حدود 22 قاشق چایخوری شکر اضافه مصرف می کند. طبق نظر انجمن قلب آمریکا ، هدف روزانه نباید بیشتر از 6 قاشق چایخوری برای زنان و 9 قاشق چایخوری برای مردان باشد – که هم برای غذا و هم برای نوشیدنی ها ترکیب می شود.

 

ساده ترین راه برای محدود کردن مصرف قند  با یک تغییر کوچک ، حذف نوشیدنی های گازدار قندی است. این کار به تنهایی می تواند به شما در کاهش یا حفظ وزن سالم کمک کند ، که به نوبه خود خطر بیماری های قلبی ، چاقی و دیابت را کاهش می دهد.

 

 کاهش حجم غذاها :

حجم غذاها و نوشیدنی های ما در 30 سال گذشته به طرز چشمگیری افزایش یافته است. در دهه 1950 یک بسته چیپس 28 گرم بود-امروزه 154 گرم است-و اندازه های بزرگتری نیز در حدود  196 گرم وجود دارد !

افزایش حجم وعده های غذایی نه تنها شامل قسمت های بزرگتری برای خوردن  ، بلکه بسته بندی کالاها در سوپر مارکت ، اندازه بشقاب های غذاخوری در رستوران ها و حتی بزرگتر شدن اندازه یخچال ها است! روشهای ساده برای کاهش حجم غذای مصرفی عبارتند از:

غذاهای اصلی خود را در بشقاب کوچکتر بخورید – از نظر بصری بشقاب کوچکتر پرتر به نظر می رسد بنابراین شما راضی خواهید بود ، اما از نظر فنی کمتر غذا می خورید.

غذاها  را روی میز غذا خوری نچینید و تنها یک بشقاب از غذای مورد نظر را برای خود بکشید . نمایش دادن انواع غذاها روی میز باعث تحریک اشتها و پرخوری بیشتر می گردد .

بهتر است وعده های غذایی کوچکی را حداقل هر چهار ساعت بخورید تا هرگز بیش از حد گرسنه نشوید – زیرا اگر بیش از حد گرسنه شوید ، قبل از پرخوری متوقف کردنتان بسیار دشوار است.

سبک زندگی سالم

تهیه غذاهای رنگارنگ

انتخاب غذاهای کامل و پختن آنها در منزل یک راه بسیار سالم برای تغذیه است.  خرید غذاهای آماده یا بسته بندی شده از این جهت مضر هستند که دارای چربی و نمک زیاد بوده و مواد مغذی بسیار کمی دارند .

برای اطمینان از اینکه هر روز انواع مواد مغذی ، ویتامین ها و مواد معدنی را وارد بدن خود می کنید – یک قانون سریع این است که از انواع مواد غذایی رنگی برای تهیه وعده های غذایی خود انتخاب کنید.

هنرمند غذاهای خود باشید و در طول روز با انواع میوه ها و سبزیجات زرد ، قرمز و سبز ظرف غذای خود را  رنگ آمیزی کنید.

شرکت پرستاری آسایش ایرانیان  با داشتن مجوز رسمی از وزارت بهداشت و سال ها تجربه در امر ارائه خدمات مراقبت و پرستاری در منزل آمادگی دارد با کادری مجرب و متخصص به صورت شبانه روزی در خدمت همشهریان گرامی باشد.

کادر مجرب این مرکز در قالب پرستار سالمند ، پرستار بیمار و پرستار کودک همواره با در نظر گرفتن آخرین استانداردهای خدمات مراقبتی و پرستاری به ارائه خدمت پرداخته و آسایش و امنیت عزیزان شما را اولویت اصلی خویش قرار داده است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر تنها کافی است که با کارشناسان این مرکز تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید.

لطفا به این مقاله امتیار دهید.

 

در صورت نیاز به خدمات پرستاری (پرستار کودک در منزل، پرستار سالمند در منزل و پرستار بیمار در منزل) با ما تماس بگیرید. کارشناسان شرکت پرستاری آسایش ایرانیان؛ آماده ارائه مشاوره رایگان، به شما هستند.

مشاوره رایگان تلفنی