تاریخ انتشار: سپتامبر 18th, 2021نویسنده: دسته بندی: مطالب عمومی
10 ماده غذایی که با بروز درد در بدن مبارزه می کنند

گروهی از مواد غذایی وجود دارند که علاوه بر طعم لذیذ و مواد مغذی شگفت انگیزی که دارند دارای خواص ضد درد anti pain food  نیز می باشند که می توان به جای استفاده از داروهای مسکن از این مواد غذایی استفاده نمود .

زنجبیل ضد درد

در این مقاله با 10 ماده غذایی که با  احساس درد در بدن مبازره می نماید آشنا می شوید : 

 

زنجبیل

این ریشه تند که یکی از اصلی ترین داروهای سنتی است ، به دلیل خواص ضد تهوع و تسکین دهنده معده بیشتر شناخته شده است.

اما زنجبیل همچنین می تواند با درد ، از جمله درد مفاصل ناشی از آرتروز و دردهای قاعدگی مبارزه کند. یک مطالعه نشان داد که کپسول زنجبیل و داروهای ضد التهابی بدون نسخه مانند ایبوپروفن در تسکین دردهای دوره ای موثر هستند .

 

بلوبری

این گوهرهای آبدار کوچک دارای مواد مغذی گیاهی زیادی هستند که ممکن است با التهاب مبارزه کرده و درد را کاهش دهند.

اگر فصل توت نیست ، بلوبری منجمد می تواند مواد مغذی یکسان یا حتی بیشتر از تازه داشته باشد. سایر میوه های دارای آنتی اکسیدان و پلی فنول ، از جمله توت فرنگی و پرتقال ، می توانند اثر آرام بخشی مشابهی داشته باشند.

دانه کدو تنبل ضد درد

دانه کدو تنبل

دانه کدو تنبل منبع فوق العاده ای از منیزیم هستند ، ماده معدنی که ممکن است تعداد میگرن های شما را کاهش دهد. همچنین ممکن است به جلوگیری و درمان پوکی استخوان کمک کند. اما علیرغم آنچه ممکن است شنیده باشید ، به نظر نمی رسد که بر درمان گرفتگی عضلات پا در شب اثر چندانی داشته باشد .

برای منیزیم بیشتر ، بادام و بادام هندی ، سبزیجات برگ سبز تیره (مانند اسفناج و کلم پیچ) ، لوبیا و عدس را به دانه های  کدو تنبل اضافه نموده و میل نمایید .

 

ماهی سالمون

ماهی سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و خواص ضد التهابی است.  این دارو برای قلب مفید تلقی می شود و در صورت ابتلا به آرتریت روماتوئید می تواند حساسیت مفاصل را برطرف کند.

انواع دیگر ماهیان سردآبی از جمله ماهی تن ، ساردین و ماهی خال مخالی نیز گزینه های مناسبی هستند. از خوردن ماهی تیلاپیا و گربه ماهی اجتناب کنید: سطوح بالای اسیدهای چرب امگا 6 ممکن است باعث التهاب شود.

زردچوبه ضد درد

زردچوبه

این ماده ادویه ای است که رنگ زرد نارنجی و زرد روشن دارد و می تواند چندین فرآیند در بدن شما ، از جمله التهاب را تحت تأثیر قرار دهد.

مطالعات انجام شده بر روی افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید و آرتروز که از مکمل های کورکومین استفاده می کردند نشان داد که این مکمل ها می توانند بهتر از داروها بر درمان این بیماری اثر گذارند .

فلفل سیاه می تواند به بدن در جذب کورکومین کمک کند ، بنابراین ترکیبی از ادویه جات با زنجبیل و عسل را در یک چای امتحان کنید.

 

گیلاس ترش

در یک مطالعه ، دونده هایی که از 7 روز قبل از مسابقه و در روز مسابقه (12 اونس ، دو بار در روز) آب گیلاس ترش می نوشیدند ، نسبت به گروهی که نوشیدنی با طعم مشابه و بدون آب میوه طبیعی میل کردند ، درد عضلانی کمتری داشتند. این  امر می تواند ناشی از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی موجود در میوه باشد.

روغن زیتون ضد درد

روغن زیتون خام

آیا در هنگام استفاده از روغن زیتون در پشت گلو احساس سوزن سوزن شدن می نمایید این به دلیل ترکیبی به نام اولئوکانتال است و مانند ایبوپروفن عمل می کند.

روغن زیتون فوق بکر همچنین دارای لوبریسین است که باعث می شود مفاصل به آرامی کشیده شوند و از غضروف در برابر شکستن محافظت می شود.

ممکن است به افراد مبتلا به آرتروز کمک کند. هنگام پختن غذا  با روغن زیتون به دمای پایین (کمتر از 410 درجه) پایبند باشید تا هیچ یک از مزایای بی شمار آن را از دست ندهید.

 

فلفل تند

کپسایسین ، ماده ای که به فلفل قرمز تندی می بخشد ، به دلیل خواص ضد درد آن در کرم ها و پمادها و پانسمان ها مشهور است.  برخی تحقیقات اولیه نشان می دهد که خوردن فلفل تند به جای قرار دادن آن روی پوست ، ممکن است باعث کاهش و جلوگیری از التهاب شود.

تندی ناشی از فلفل نیز مغز  را تحریک نموده تا اندورفین آزاد کند ، که سیگنال های درد را مسدود می کند

نعناع ضد درد

نعناع

روغن نعناع ، گرفتگی های دردناک ، گاز و نفخ را که از علائم سندرم روده تحریک پذیر است را  برطرف می کند.

چای نعناع یک تسکین دهنده خوب برای ناراحتی های شکمی است. در تحقیقات اولیه ، چای نعناع برزیلی (تهیه شده از گیاه  Hyptnis crenata) به اندازه داروهای مسکن موثر بوده است.

 

انگور قرمز

تحقیقات اولیه نشان می دهد ترکیبی در پوست انگور قرمز به نام رزوراترول می تواند تورم دیسک را که می تواند منجر به کمردرد شود ، کاهش دهد اما هنوز هرگز تحقیقات زیادی برای اثبات این موضوع مورد نیاز است.

 

شرکت پرستاری آسایش ایرانیان  با داشتن مجوز رسمی از وزارت بهداشت و سال ها تجربه در امر ارائه خدمات مراقبت و پرستاری در منزل آمادگی دارد با کادری مجرب و متخصص به صورت شبانه روزی در خدمت همشهریان گرامی باشد.

کادر مجرب این مرکز در قالب پرستار سالمند ، پرستار بیمار و پرستار کودک همواره با در نظر گرفتن آخرین استانداردهای خدمات مراقبتی و پرستاری به ارائه خدمت پرداخته و آسایش و امنیت عزیزان شما را اولویت اصلی خویش قرار داده است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر تنها کافی است که با کارشناسان این مرکز تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید.

لطفا به این مقاله امتیار دهید.

 

در صورت نیاز به خدمات پرستاری (پرستار کودک در منزل، پرستار سالمند در منزل و پرستار بیمار در منزل) با ما تماس بگیرید. کارشناسان شرکت پرستاری آسایش ایرانیان؛ آماده ارائه مشاوره رایگان، به شما هستند.

مشاوره رایگان تلفنی