تاریخ انتشار: اکتبر 4th, 2021نویسنده: دسته بندی: سالمند
فواید پیاده روی برای سلامتی سالمندان

فواید پیاده روی برای سلامتی سالمندان از طریق تحقیقات مختلف در دانشگاه های معتبر به اثبات رسیده است. کافی است یک پا را جلوی پای دیگر بگذارید، و قبل از اینکه متوجه شوید، می توانید راه خود را برای سلامتی بهتر باز کنید. آسایش ایرانیان به عنوان یک مرکز تخصصی در حوزه سالمند و پرستاری برای شما این مطالب را گردآوری کرده است.

پیاده روی سالمندان

پیاده روی ممکن است یکی از ساده ترین و موثرترین اشکال ورزش برای افراد مسن باشد. میزان تحرک شما هر چه که باشد ، تحرک راهی عالی برای فعال شدن بدن با سرعت متناسب با وضعیت خودتان است.

پیاده روی منظم می تواند به سالمندان برای رسیدن به چهار زمینه اصلی تناسب اندام یعنی – استقامت ، قدرت ، تعادل و انعطاف پذیری – کمک کند.

از مزایای دیگر پیاده روی این است که سالمند را تشویق می نماید که از خانه بیرون برود و با دیگران ارتباط برقرار کند.

فواید پیاده روی برای سلامتی سالمندان

پاسخ به این سوال که پیاده روی برای سالمندان چقدر مثبت و مفید است بسیار مهم می باشد . پیاده روی منظم و سریع به روش های زیر به سالمندان کمک می کند:

بهبود سلامت قلب و عروق

مطالعات مکررا نشان داده است که پیاده روی معمولی می تواند به بهبود گردش خون، کاهش فشار خون و دفع علائم بیماری های قلبی عروقی کمک کند. پیشنهاد می‌شود: 9 بیماری رایج در سالمندان

در حقیقت ، مطالعات برجسته در دانشگاه کلرادو در بولدر و دانشگاه تنسی نشان داد که پیاده روی چند مایل در روز به کاهش فشار خون و کاهش خطر سکته مغزی برای زنان مسن کمک می کند.

فواید پیاده روی

با بیماری ها مبارزه می کند

پیاده روی یک راه طبیعی برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. یک مطالعه بزرگ روی 1000 بزرگسال نشان داد کسانی که فقط 20 دقیقه در روز ، پنج روز در هفته پیاده روی می کردند ، 43 درصد کمتر از کمتر از کسانی که این کار را نکرده بودند ، بیماری های مختلف را تجربه کردند.

به طور مشابه ، نشان داده شده است که پیاده روی احتمال ابتلا به بیماری های مزمن ، از جمله انواع خاصی از سرطان را کاهش می دهد.

استخوان ها ، ماهیچه ها و مفاصل را تقویت می کند

در حالی که پیاده روی فشار نسبتاً کمی دارد ، پیاده روی هنوز یک تمرین برای تمام بدن است و به طور همزمان به عضلات ، استخوان ها و مفاصل شما فایده می رساند.

پیاده روی راهی برای روان تر شدن مفاصل است که برای عملکرد مستمر به فعالیت منظم نیاز دارند. در عین حال ، حرکت پیاده روی به تقویت ماهیچه ها و استخوان های حمایتی شما کمک می کند.

در واقع ، مطالعات نشان داده است که پیاده روی منظم می تواند به کاهش از دست دادن توده استخوانی در هنگام ابتلای فرد به پوکی استخوان کمک کند در مقاله پیشگیری از پوکی استخوان به علائم این بیماری و راه های بهبود آن اشاره کرده ایم،کاهش خطر شکستگی لگن ؛ و به طور قابل توجهی درد آرتریت (یا حتی پیشگیری) را کاهش می دهد.

حفظ وزن سالم را امکان پذیر می کند

مطالعه تحقیقی هاروارد بر روی بیش از 12000 فرد نشان داد افرادی که روزانه حدود یک ساعت تند راه می رفتند ، به طور قابل توجهی کمتر از 32 ژن رایج برای افزایش چاقی را تجربه می کردند.

به همین ترتیب ، تحقیقات اخیر نشان داده است که پیاده روی منظم می تواند به مهار تمایل به خوردن شیرینی جات کمک کند و منجر به کاهش هوس و مصرف شیرینی های ناسالم و قندی شود.

مزایای پیاده روی سالمند

بهبود عادات خواب

اگر صبح زود قدم بزنید، خوابیدن در شب آسان تر خواهد شد. حداقل، این چیزی است که مرکز تحقیقات سرطان فرد هاچینسون در سیاتل در یک مطالعه دریافت.

با نگاهی به زنان بین 50 تا 75 سال، محققان دریافتند کسانی که هر روز صبح پیاده روی می کردند کمتر از کسانی که برای پیاده روی نمی رفتند دچار بی خوابی می شدند.

کاهش روند زوال عقل

پیاده روی برای سالمندان کمک می کند تا با افزایش سن از لحاظ روانی هوشیار بمانند. محققان دانشگاه کالیفرنیا سان فرانسیسکو هنگام بررسی زنان 65 ساله یا بالاتر دریافتند زنانی که بیشتر قدم می زدند در کل کمتر از دیگران کاهش توانایی روحی روانی ناشی از سن را تجربه کردند.

هرچه تعداد سالمندی بیشتر راه برود ، میزان زوال روانی او کمتر می شود. به طور مشابه ، یک مطالعه دانشگاه ویرجینیا با تمرکز بر مردان 71 تا 93 ساله نشان داد کسانی که یک چهارم مایل یا بیشتر در روز پیاده روی می کردند در مقایسه با کسانی که راه نمی رفتند پنجاه درصد کمتر موارد آلزایمر یا زوال عقل را تجربه می کردند.

باعث می شود سالمند عمر طولانی تری داشته باشد

آیا پیاده روی می تواند کلید زندگی طولانی تر باشد؟ تحقیقات دانشکده پزشکی دانشگاه میشیگان نشان داد افرادی که به طور منظم در طول 50 تا 60 سالگی ورزش می کردند ، از جمله پیاده روی ، 35 درصد کمتر در طول 8 سال جان خود را از دست می دادند.

آزمایش دیگری در خارج از لندن نشان داد که تنها 25 دقیقه پیاده روی در روز ممکن است تا 7 سال به طول عمر افراد بیفزاید.

پیاده روی و تقویت روحیه

روحیه سالمند را تقویت می کند

پیاده روی می تواند راهی قدرتمند برای بهبود سلامت روانی سالمند باشد. یک مطالعه از دانشگاه ایالتی کالیفرنیا لانگ بیچ نشان داد که بین روحیه خوب و راه رفتن ارتباط مستقیمی وجود دارد.

به طور خلاصه ، هرچه فرد در روز قدم های بیشتری بردارد ، نگرش و دیدگاه او مثبت تر می شود. یکی از دلایل اصلی ارتباط این دو می تواند این باشد که پیاده روی به طور طبیعی به ترشح اندورفین و تنفس دایره ای کمک می کند و منجر به مزایای احساسی مثبت می شود.

تقویت روابط اجتماعی

وقتی بیرون می روید و قدم می زنید ، به احتمال زیاد با دیگران ارتباط برقرار می کنید ، خواه این به معنی پیوستن به یک باشگاه پیاده روی محلی باشد ، یا به سادگی معاشرت و احوالپرسی با همسایگان باشد . در هر صورت ، تحقیقات مکرراً فواید زیاد ارتباطات اجتماعی را برای سلامت روحی و جسمی سالمندان نشان داده است.

در صورت نیاز به خدمات پرستاری (پرستار کودک در منزل، پرستار سالمند در منزل و پرستار بیمار در منزل) با ما تماس بگیرید. کارشناسان شرکت پرستاری آسایش ایرانیان؛ آماده ارائه مشاوره رایگان، به شما هستند.

مشاوره رایگان تلفنی