تاریخ انتشار: اکتبر 16th, 2021نویسنده: دسته بندی: مطالب عمومی
مزایای دریافت واکسن کووید 19

در حالی که واکسن کووید 19  COVID-19 Vaccine به سرعت توسعه یافته است ، همه اقدامات برای اطمینان از ایمنی و اثربخشی آنها انجام شده است. واکسن های کووید -19 با استفاده از علمی که ده ها سال است پیش وجود داشته است ، ساخته شده اند . واکسن های کووید -19 آزمایشی نیستند.

مزایای واکسن کووید 19

این واکسن ها تمام مراحل مورد نیاز آزمایشات بالینی را پشت سر گذاشتند. آزمایش و نظارت گسترده نشان داده است که این واکسن ها بی خطر و موثر هستند.

واکسن های کووید -19 شدیدترین نظارت ایمنی را در تاریخ دریافت کرده و می کنند. واکسن های کووید 19 موثر هستند . آنها می توانند شما را از ابتلا و انتشار ویروس ایجاد کننده کووید 19 باز دارند.

واکسن های کووید -19 همچنین در صورت ابتلا به ویروس کرونا ، باعث جلوگیری از ابتلا به بیماری جدی میگردد . واکسیناسیون یک فرد می تواند اطرافیان او نیز محافظت کند ، به ویژه از افرادی که در معرض خطر بیماریهای شدید ناشی از کووید 19 هستند.

نوع دلتا ویروس کرونا

نوع دلتا باعث عفونت های بیشتری می شود و سریعتر از اشکال قبلی ویروس که باعث کووید 19 می شود ، گسترش می یابد. این نوع از ویروس ، ممکن است در افراد واکسینه نشده بیماری شدیدتری نسبت به انواع قبلی ایجاد کند.

واکسن ها همچنان خطر ابتلا به این نوع از ویروس در فرد را کاهش می دهند . واکسن ها همچنان در این نوع باعث جلوگیری از بستری شدن و مرگ در بیمارستان می شوند .

به نظر می رسد افرادی که کاملاً واکسینه شده اند و دچار عفونت های پیشرفته از نوع دلتا هستند ، برای مدت کوتاهی تحت تاثیر این مشکل عفونی هستند.

بنابراین واکسن بزنید و در فضاهای عمومی از ماسک استفاده کنید تا از شیوع این گونه جلوگیری شود. پس از واکسیناسیون کامل ، می توان تا حد زیادی به زندگی عادی بازگشت. پس از واکسیناسیون کامل برای کووید 19 ، می توان بسیاری از فعالیتهایی را که قبل از همه گیری انجام داده اید ، از سر بگیرید.

فواید واکسن کووید 19
محققان توصیه می کنند که افرادی که کاملاً واکسینه شده اند در مناطق سرپوشیده عمومی از ماسک استفاده کنند. افرادی که کاملاً واکسینه شده اند ممکن است بدون توجه به میزان انتقال ، ماسک را انتخاب کنند ، به ویژه اگر آنها یا شخصی در خانواده خود دارای نقص ایمنی باشند یا در معرض خطر بیماریهای شدید باشند ، یا اگر فردی در خانواده آنها واکسینه نشده باشد.

افرادی که در معرض خطر بیماری های شدید قرار دارند شامل افراد مسن و افرادی هستند که بیماری و مشکل پزشکی خاصی مانند دیابت ، اضافه وزن یا چاقی و بیماری های قلبی دارند.

افراد تا مدت خاصی پس از تزریق واکسن ایمن نمی شوند و باید تا مدت معینی پس از تزریق دوز انتهایی واکسن از تمام پروتوکل های محافظتی مانند زدن ماسک استفاده نمایند.

واکسیناسیون کووید 19 یک راه مطمئن برای کمک به ایجاد حفاظت است

صرف نظر از اینکه قبلاً کووید 19 داشته اید ، لازم است واکسن بزنید. شواهدی در دست است که نشان می دهد افراد با واکسیناسیون کامل در مقایسه با افرادی که به کووید 19 مبتلا شده اند ، از محافظت و ایمنی بهتری برخوردار می شوند.

یک مطالعه نشان داد افرادی که واکسینه نشده اند و قبلاً به کووید 19 مبتلا شده بودند ، بیش از 2 برابر افرادی که کاملاً واکسینه شده اند دوباره به کووید 19 مبتلا می شوند.

کووید 19 هنوز تهدیدی برای افرادی است که واکسینه نشده اند. برخی از افرادی که به کووید 19 مبتلا می شوند ممکن است به شدت بیمار شوند ، که می تواند منجر به بستری شدن در بیمارستان شود ، و برخی از افراد چندین هفته یا حتی بیشتر پس از آلوده شدن دچار مشکلات سلامتی مداوم می شوند.

حتی افرادی که در هنگام آلودگی علائم نداشتند ممکن است دچار مشکلات سلامتی مداوم شوند.

مصونیت واکسن کووید 19

مصونیت پس از واکسیناسیون کووید 19

در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد واکسن کووید 19 وجود دارد ومحققان به صورت مداوم در حال بررسی شواهد و به روز رسانی اطلاعات است.

اما در حال حاضر یک نکته نسبتا مبهم وجود دارد و این است که مشخص نیست ایمنی در افرادی که واکسینه شده اند چقدر طول می کشد.

آنچه مشخص است این است که کووید 19 باعث بیماری و مرگ بسیار جدی برای بسیاری از مردم شده است. در صورت ابتلا به کووید -19 ممکن است فرد این ویروس را به افرادی که بیماری خاص دارند منتقل نمایند بنابراین دریافت واکسن کووید 19 انتخاب مطمئن تری است.

افرادی که بیماری خاصی دارند یا از داروهایی ویژه ای استفاده می کنند که سیستم ایمنی بدن آنها را ضعیف می کند ، حتی اگر به طور کامل واکسینه شده باشند ، در برابر کرونا محافظت نمی شوند.

آنها باید تمام اقدامات احتیاطی توصیه شده برای افراد واکسینه نشده را انجام دهند ، از جمله استفاده از ماسک مناسب . این کار باید تا زمانی که توسط ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی توصیه دیگری نشود ادامه داده شود .

هیچ یک از واکسن های کووید 19 نمی تواند فرد را به کرونا مبتلا کند . هیچ یک از واکسن های کرونا حاوی ویروس زنده نیست که باعث بروز این بیماری شود بنابراین واکسن کرونا نمی تواند فرد را مبتلا به هیچ گونه از کرونا کند.

مزایای واکسن کووید 19

 

نکات مهم

واکسن های کووید -19 بی خطر و موثر هستند.
ممکن است بعد از واکسیناسیون عوارض جانبی داشته باشید ، اما اینها طبیعی هستند.
به طور معمول دو هفته پس از واکسیناسیون کامل طول می کشد تا بدن بتواند در برابر ویروس ایجاد کننده COVID-19 ایمنی  ایجاد کند.
اگر واکسینه نشده اید ،هر چه سریع تر واکسن بزنید . تا زمان واکسیناسیون کامل ، تمام اقدامات احتیاطی را انجام دهید.
اگر کاملاً واکسینه شده اید ، می توانید بسیاری از فعالیتهایی را که قبل از همه گیری انجام داده اید ، از سر بگیرید ، اما اگر در منطقه ای با انتقال شدید یا زیاد قرار دارید ، برای محافظت بیشتر از نوع دلتا و احتمالاً سرایت آن به دیگران ، در مکانهای عمومی از ماسک استفاده کنید.

شرکت پرستاری آسایش ایرانیان با داشتن سال ها تجربه ارزشمند در ارائه خدمات مراقبت و پرستاری در منزل آمادگی دارد به صورت شبانه روزی به همشهریان گرامی ارائه خدمت نماید.

کادر متخصص و آموزش دیده این مرکز در قالب پرستار کودک ، پرستار سالمند و پرستار بیمار با اندوختن تجارب ارزشمند در طی سال ها خدمت رسانی همواره آماده حضور در کنار شما عزیزان می باشد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید.
لطفا به این مقاله امتیار دهید.

 

در صورت نیاز به خدمات پرستاری (پرستار کودک در منزل، پرستار سالمند در منزل و پرستار بیمار در منزل) با ما تماس بگیرید. کارشناسان شرکت پرستاری آسایش ایرانیان؛ آماده ارائه مشاوره رایگان، به شما هستند.

مشاوره رایگان تلفنی