تاریخ انتشار: اکتبر 22nd, 2021نویسنده: دسته بندی: مطالب عمومی
مناسب ترین روش انتقال نوزاد تازه متولد شده از بیمارستان به منزل

ممکن است نوزاد Bringing Your Baby Home  شما پس از تولد فوراً از بیمارستان مرخص شود ، یا احتمالا بعد از چند روز بستری در بخش مراقبت های ویژه نوزادان قصد انتقال نوزاد از بیمارستان به منزل را داشته باشید.

انتقال نوزاد به خانه

در هر دو صورت آوردن نوزاد تازه متولد شده به خانه ، یک امر مهم است که لازم است در این مورد نکاتی را رعایت نمایید . مراحل انتقال نوزاد از بیمارستان به منزل در این مقاله بیان شده اند.

ترک بیمارستان

مادران آینده بعضی اوقات حتی قبل از رفتن به بیمارستان برای برگشت به خانه لباس هایی را برای خود و نوزاد آماده می کنند. در نظر داشته باشید که لباس هایی گشاد و راحت برای خود به همراه داشته باشید زیرا به احتمال زیاد همچنان لباس های قبل از بارداری برای شما مناسب نیستند .

مادران اغلب برای انتقال نوزاد از بیمارستان به منزل بیش از حد به او لباس می پوشانند . کودک خود را همانطور که خودتان لباس می پوشید ،آماده کنید.

بنابراین ، اگر در طول تابستان او را با لباس بافتنی بپوشانید با این طرز فکر که او ضعیف است، احتمالاً کودک شما احساس گرمای زیادی خواهد کرد.

در هوای گرم ، کودک را با یک تی شرت و یک شلوار نخی سبک بپوشانید یا یک پتوی ظریف روی پاهای برهنه کودک بیندازید . اگر هوا سرد است ، لباس خواب یک سره ، کلاه و پتو گرم را روی کودک قرار دهید. اما حتماً پتو را از روی صورت کودک خود کنار بزنید تا از خفگی نوزاد جلوگیری شود.

اگر قبلاً با پزشک متخصص كودك خود هماهنگی نكرده اید ، حتماً قبل از انتقال نوزاد از بیمارستان به منزل از او سوال كنید كه چه زمانی باید اولین قرار ملاقات برای معاینه نوزاد تعیین شود.

بسته به شرایط ، برخی از نوزادان نارس نیز لازم است با یک مانیتور ویژه برای بررسی تنفس و ضربان قلب به خانه برده شوند و ممکن است احیای قلبی ریوی نوزادان به والدین آنها  آموزش داده شود.

اما چه کودک به موقع به دنیا آمده باشد چه نارس ، برای خروج از بیمارستان عجله نکنید . قبل از ترک بیمارستان تمامی سوالات خود را از مراقبان نوزدان بپرسید .

حمل نوزاد در ماشین

حمل نوزاد به منزل به وسیله ی اتومبیل

مهمترین مورد برای انتقال نوزاد به خانه ، صندلی ایمنی مناسب کودک (صندلی ماشین) است. قبل از ترک بیمارستان یکی از آنها را خریداری نمایید زیرا این یکی از بهترین راه ها برای محافظت از کودک شما است.

حتی برای یک سفر کوتاه ، هرگز امن نیست که فردی دیگر کودک را در آغوش بگیرد در حالی که دیگری رانندگی می کند. با یک ترمز ناگهانی ممکن است کودک از آغوش فرد به بیرون پرتاب شود.

قبل از تولد کودک خود ، وقتی که به اندازه کافی فرصت دارید با دقت نسبت به تهیه صندلی اتومبیل اقدام نمایید .

صندلی اتومبیل برای نوزادان دو نوع است:

صندلی های مخصوص نوزادان و صندلی های قابل تبدیل که هم نوزادان و هم کودکان بزرگتر را در خود جای دهد.

صندلی های مخصوص نوزادان فقط برای استفاده در قسمت های عقب خودرو طراحی شده اند . برخی از والدین نوزادان تازه متولد شده می دانند که تجهیزات انتقال کودک که شامل کالسکه و صندلی مخصوص کودک می باشد می تواند به کالسکه متصل شود. این امکان انتقال نوزادان ( خصوصاً زمان خواب نوزاد ) از ماشین به کالسکه را بسیار راحت تر می کند.

اگر به سالم بودن صندلی شک دارید یا احساس میکنید ترک خورده است یا علائم ساییدگی دارد ، از آن استفاده نکنید. هنگام خرید صندلی جدید ، مهم است که به یاد داشته باشید که یک نوع صندلی خاص وجود ندارد که ایمن ترین یا بهترین باشد.

یکی از آن ها را تهیه کنید که متناسب با نیاز های شما باشد و به درستی در ماشین شما نصب شود. قیمت بالاتر لزوماً نشان دهنده کیفیت یک صندلی نیست .

قیمت بیشتر به معنای ساده این است که صندلی ویژگی هایی دارد که ممکن است شما آن را بخواهید یا نخواهید که لازم است در هنگام خرید به نکات ضروری و غیر ضروری توجه نمایید .

اگر کودک را از بخش مراقبت های ویژه به خانه می آورید ، صندلی ماشین را زودتر از موعد به بیمارستان بیاورید ، تا مراقبان نوزاد تایید کنند که آیا این صندلی برای کودک شما مفید است یا خیر.

حمل نوزاد به خانه

احساسات والدین در بدو ورود نوزاد به منزل

اگر هنگام انتقال نوزاد از بیمارستان به منزل احساسات متفاوتی دارید ، تعجب نکنید ، به ویژه اگر این اولین فرزند شما است. احتمالاً عصبی خواهید شد.

در حقیقت ، ممکن است احساس وحشت کنید زیرا تصور می کنید کنترل بر زندگی خود را از دست داده اید. اگر کودک شما در بیمارستان زیاد کنار شما نبوده ، ممکن است ندانید که او از چه حالاتی برخوردار است.

اما خیلی زود خواهید فهمید . اگرچه حالات نوزادان در ماه های اولیه بسیار تغییر می کند. اگر بیش از حد برنامه ریزی نکنید و بتوانید با روند کار پیش بروید ، استرس کمتری خواهید داشت.

بسته به تجربه زایمان ، ممکن است احساس خستگی جسمی و درد ناشی از بخیه ها را داشته باشید . هورمون های شما نیز ممکن است در تلاش برای حل این مشکل باشند. در همین حال ، اگر کاملاً درگیر کودک شوید ، ممکن است همسرتان کمی احساس کناره گیری کند.

ممکن است فرزندان دیگری در انتظار ورود جدیدترین عضو خانواده داشته باشید. یا ممکن است با حیوان خانگی روبرو باشید که از خود می پرسد چه چیزی ناگهان توجه همه را به خود جلب کرده است.

همچنین احساس رقابت بین خواهر و برادر بزرگتر با  نوزاد تازه وارد جدید نیز می تواند باعث استرس در محیط خانه شود. اولین تجربه های گریه طولانی مدت کودک در خانه ،دشوار خواهد بود. به یاد داشته باشید: نوزادان معمولاً طی 24 ساعت بین 1 تا 5 ساعت گریه می کنند و همیشه نمی توان آنها را آرام کرد. میزان و شدت گریه معمولاً بعد از چند هفته اول به تدریج کاهش می یابد.

معرفی نوزاد

معرفی نوزاد به سایر اعضای خانواده

معرفی کودک به دیگران در خانه می تواند چالش برانگیز باشد. اگر بچه های دیگری دارید ، حتماً با هر كدام از آنها اوقات با كیفیتی را سپری كنید.

برخی از والدین برای خواهر و برادر بزرگتر کودک، هدیه ای به مناسبت ورود عضو جدید می آورند. در ابتدا می توانید کمی حسادت را انتظار داشته باشید ، مخصوصاً اگر تمرکز اصلی و توجه شما پس از چندین سال ناگهان معطوف به رقیب عاطفی جدیدی شود.

خواهران و برادران بزرگتر را تشویق کنید به شما کمک کنند تا از جدیدترین عضو خانواده مراقبت کنید. اگر حیوان خانگی دارید ، از همسر خود بخواهید پتویی با رایحه کودک به خانه بیاورد و آن را نزدیک به حیوان خانگی قرار دهد (حتی قبل از انتقال نوزاد از بیمارستان به منزل ) .

سپس ، وقتی به خانه می آیید ، حیوان خانگی تا حدودی با کودک آشنا خواهد بود. اما به یاد داشته باشید که حیوانات خانگی را هرگز با نوزادان تنها نگذارید.

بازدیدکنندگان از نوزاد

از شریک زندگی خود بخواهید که میزبان بازدید کنندگان باشد و در ابتدا تعداد مهمانان را محدود کند. اگر اکنون کمی وقت بگذارید و استراحت کنید و با شرایط جدید خود تطبیق پیدا نمایید بعداً نتیجه ی بهتری خواهد داشت .

اگرچه نوزادان به طور معمول در 3 ماه اول از غریبه ها خجالت نمیکشند ، اما اگر افراد زیادی در اطراف نوزاد باشند ، ممکن است بیش از حد تحریک شوند و  دچار خستگی گردند .

در مورد پذیرش آهسته مهمانان خجالتی نباشید. از هرکسی که بیمار است بخواهید قبل از مراجعه صبر کند تا حالش خوب شود تا دیگر بیماری او مسری نباشد.

شما باید از بازدید کنندگان بخواهید قبل از در آغوش گرفتن کودک ، دست های خود را بشویند زیرا سیستم ایمنی نوزاد تازه متولد شده به طور کامل رشد نکرده است.

شرکت پرستاری آسایش ایرانیان با داشتن سال ها تجربه ارزشمند در ارائه خدمات مراقبت و پرستاری در منزل آمادگی دارد به صورت شبانه روزی به همشهریان گرامی ارائه خدمت نماید.

کادر متخصص و آموزش دیده این مرکز در قالب پرستار کودک ، پرستار سالمند و پرستار بیمار با اندوختن تجارب ارزشمند در طی سال ها خدمت رسانی همواره آماده حضور در کنار شما عزیزان می باشد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید.
لطفا به این مقاله امتیار دهید.

 

 

در صورت نیاز به خدمات پرستاری (پرستار کودک در منزل، پرستار سالمند در منزل و پرستار بیمار در منزل) با ما تماس بگیرید. کارشناسان شرکت پرستاری آسایش ایرانیان؛ آماده ارائه مشاوره رایگان، به شما هستند.

مشاوره رایگان تلفنی