تاریخ انتشار: نوامبر 7th, 2021نویسنده: دسته بندی: مطالب عمومی
10 روش کلیدی برای افزایش اعتماد به نفس

اگر از اعتماد به نفس Self-Confidence  پایین رنج می برید، امید خود را از دست ندهید. چند راه کلیدی برای تمرکز مجدد انرژی و بازگشت به اعتماد به نفس بیشتر وجود دارد.

اعتماد به نفس پایین

ابتدا، لازم است درک نمایید که چگونه و چرا اعتماد به نفس کافی ندارید، سپس از این نکات برای بازگشت به موفقیت و کسب اعتماد به نفس استفاده کنید.

چگونه مسیر خود را به سمت اعتماد به نفس و موفقیت بسازید

مهم نیست چقدر عزت نفس شما پایین است، همیشه جایی برای پیشرفت وجود دارد. فقط باید روی آن کار کنید. با بررسی فهرستی از 11 رویکرد کلیدی را برای بازگرداندن اعتماد به نفس می توانید راه خود را به سوی موفقیت بسازید :

1. لیست تهیه کنید

اولین قدم به سمت اعتماد به نفس، تعیین اهداف و مقاصد با نوشتن در یک لیست است. آنچه واقعا مهم است این است که چه چیزی را یادداشت می کنید. در اینجا چند لیست وجود دارد که می توانید با آنها شروع کنید:

فهرستی از کارهای واقع بینانه که می خواهید در کوتاه مدت و بلندمدت انجام دهید. چرا واقع بینانه؟  برای مثال، اگر فرصتی برای فضانورد شدن وجود ندارد، آن را هدف قرار ندهید. این کار فقط شما را نا امید می کند. به چیزهایی فکر کنید که می توانید انجام دهید، اما هنوز شجاعت تلاش کردن برای آن را پیدا نکرده اید.

اعتماد به نفس با لیست نویسی

فهرستی از چیزهایی که به خاطر آنها سپاسگزار هستید. این یکی باید آسان باشد – فهرستی از اعضای خانواده، دوستان، شرکا، خوراکی‌ها و اسباب‌بازی‌هایی که از آن لذت می‌برید، تجربیاتی که داشته‌اید و غیره.

لیستی از چیزهایی که به آنها افتخار می کنید. آیا شما در میان بسیاری از کاندیداهای دیگر برای یک شغل انتخاب شده اید؟ مدرک خاصی را گرفته اید ؟ آیا مالک خانه یا ماشین یا هر چیز دیگری هستید؟

اولین لیست ، فردی را که می خواهید به آن تبدیل شوید نشان می دهد. دو لیست دیگر دستاوردهای شگفت انگیز شما را نشان می دهد. اگر قبلاً متوجه نشده اید، لیست های دوم و سوم به شما نشان می دهد که چقدر در زندگی خود موفقیت به دست آورده اید و چقدر امکان دستیابی به موارد لیست اول وجود دارد. این لیست ها را نگه دارید و اغلب برای الهام گرفتن به آنها نگاه کنید.

۲- خود را با دیگران مقایسه نکنید

شما همانید که هستید. وقتی می‌خواهید پیشرفت کنید، باید خودتان را با خودتان مقایسه کنید. مقایسه خود با دیگران یک تله خطرناک است . همیشه افرادی را خواهید یافت که کارها را بهتر از شما انجام می دهند. اما زندگی شما مربوط به آنها نیست – به شما مربوط است.

 

3. فضای کار خود را تمیز کنید

محیط فیزیکی که در آن کار می کنید نه تنها بر عملکرد، بلکه بر رضایت شما تأثیر می گذارد. درهم و برهمم بودن محیط اطراف اثرات ذهنی خسته کننده ای  دارد.

از طرف دیگر، یک میز سازماندهی شده برای تمرکز و بهره وری شما معجزه می کند. وقتی تمرکز و بهره وری بیشتری داشته باشید، نتایج بهتری به دست می آورید. به این ترتیب است که سازماندهی به طور غیر مستقیم بر عزت نفس شما تأثیر می گذارد.

اعتماد به نفس با افراد حامی

4. با افراد حامی وقت بگذرانید

آیا یکی از همکارانتان مدام از کار شما انتقاد می کند و نتایج خودش را به رخ شما می کشد؟ این باعث می شود به خودتان شک کنید، درست است؟

اگر مجبور نیستید با چنین افرادی وقت بگذرانید، این کار را نکنید. در عوض، به دنبال همکاران حمایت گر باشید که مایل به کمک هستند و همیشه آماده هستند که در همه حال به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کنند .

همچنین در زندگی اجتماعی خود تغییراتی ایجاد کنید. زمان بیشتری را با افرادی که از شما حمایت می کنند بگذرانید. اگر در اطراف شما افراد کمال گرا و عصبی وجود دارند، به اهانت آنها توجه نکنید.

 

5. بنویسید

نوشتن منظم به تقویت بیان خود واقعی شما کمک می کند. بنابراین، یک موضوع روزانه انتخاب کنید و چیزی بنویسید. اگر مقاله مبتنی بر پایان نامه می نویسید، منابع خوبی برای حمایت از استدلال های خود بیابید.

محتوای متقاعد کننده بنویسید. و راهنماها و دستورالعمل ها را در برای بهترین روش برای بیان یک استدلال قانع کننده جستجو کنید.

همانطور که ادامه می دهید برای نوشتن، تفکر انتقادی و مهارت های تحلیلی خود را بهبود خواهید داد. در بیان خلاق بهتر خواهید شد. این مهارت ها به زودی در گفتار شما نمایان می شود. شما در ارتباط نوشتاری و گفتاری اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت.

اعتماد به نفس با نوشتن

6. شکست را به عنوان بخشی از مسیر بپذیرید

شما در حال حاضر در موقعیت بدی هستید و احساس می کنید که یک شکست خورده هستید. اما همچنین می‌دانید که روی درک نادرستی از خودتان سرمایه‌گذاری کرده‌اید و باید تغییر کنید.  این بدان معناست که شما خودآگاه هستید. وقتی از شکست خود آگاه شدید، آماده اقدام خواهید بود.

اجازه ندهید این وضعیت باعث شود احساس بی ارزشی کنید. همه از شکست عبور می کنند. این فقط راهی است که زندگی به ما می آموزد که چگونه قوی باشیم.

7. بیشتر بدانید

وقتی چیزی را به طور کامل می دانید، به اندازه کافی مطمئن هستید که آن دانش را در کار خود به کار ببرید. پس چرا بیشتر یاد نمی گیریم؟ با منابع آنلاین مانند Coursera، edX، Saylor Academy، دوره های آزاد هاروارد، Early to Rise University، و Udemy، شرم آور است که زمان و تلاش خود را برای بهبود دانش خود سرمایه گذاری نکنید.

یک دوره مرتبط با حرفه خود را انتخاب کنید و آن را تکمیل کنید. سپس، یکی دیگر را انتخاب کنید. یادگیری را متوقف نکنید!

اعتماد به نفس با خودگویی مثبت

8. منتقد درونی خود را ساکت کنید

بله، آگاهی از اشتباهات و شکست های خود چیز خوبی است و تحقق اولین قدم به سوی بهبود است. با این حال، اگر دائماً به صدای منفی در ذهن خود توجه کنید، آنقدر سرکوب خواهید شد که نمی توانید به جلو بروید.

این افکار منفی را کنترل کنید و آن لیست ها را از مرحله 1 بخوانید. شما به اندازه کافی خوب هستید. و اگر بیشتر تلاش کنید، می توانید بهتر باشید، پس آن صدای منفی را ساکت کنید و روی مسیر خود تمرکز کنید.

9. ورزش کنید

محققان استرالیایی دریافتند که ورزش برای سلامتی و تناسب اندام نیز منجر به افزایش عزت نفس می شود. وقتی از نظر بدنی فعال هستید، احساس انرژی بیشتری می کنید.

همانطور که پیشرفت می کنید، متوجه می شوید که توانایی های بدن خود را بالا می برید و مطمئن هستید که می توانید هر بار که ورزش می کنید کارهای بیشتری انجام دهید.

اعتماد به نفس با کاوش

10. کاوش و آزمایش کنید

درست مانند دانش، تجربه نیز باعث می شود اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. چگونه؟ مواجهه با ترس ها و عدم قطعیت ماجراهای جدید به شما این فرصت را می دهد که در زمینه ای موفق شوید که قبلاً تجربه ای در آن نداشته اید.

پس کارهای جدید را آزمایش کنید : برای پاراگلایدر ثبت نام کنید. یوگا را شروع کنید. به پیاده روی در یک منطقه وحشی بروید. به طور منظم از منطقه راحتی خود خارج شوید؛ نه تنها احساس انرژی خواهید کرد، بلکه داستان های موفقیت آمیزی برای به اشتراک گذاشتن با دوستان، خانواده و همکاران خواهید داشت.

شرکت پرستاری آسایش ایرانیان با داشتن سال ها تجربه ارزشمند در ارائه خدمات مراقبت و پرستاری در منزل آمادگی دارد به صورت شبانه روزی به همشهریان گرامی ارائه خدمت نماید.

کادر متخصص و آموزش دیده این مرکز در قالب پرستار کودک ، پرستار سالمند و پرستار بیمار با اندوختن تجارب ارزشمند در طی سال ها خدمت رسانی همواره آماده حضور در کنار شما عزیزان می باشد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید.
لطفا به این مقاله امتیار دهید.

در صورت نیاز به خدمات پرستاری (پرستار کودک در منزل، پرستار سالمند در منزل و پرستار بیمار در منزل) با ما تماس بگیرید. کارشناسان شرکت پرستاری آسایش ایرانیان؛ آماده ارائه مشاوره رایگان، به شما هستند.

مشاوره رایگان تلفنی