تاریخ انتشار: دسامبر 6th, 2021نویسنده: دسته بندی: مطالب عمومی
چگونه می توان از زندگی شادتری برخوردار شد

برخورداری از زندگی شادتر be happier  یکی از آرزوهای دیرین بشر است و برای رسیدن به این هدف اقدامات و روش های فراوانی ابداع شده است. در این مقاله 6 ترفند بیان شده است که به شما کمک می کند زندگی شادتری داشته باشید، کنترل بیشتری داشته باشید و بتوانید بهتر با فراز و نشیب های زندگی کنار بیایید.

استرس خود را مدیریت کنید

اگر در زندگی خود استرس زیادی دارید، راه هایی برای کاهش آن پیدا کنید، مانند یادگیری چند تکنیک مدیریت زمان یا ورزش کردن. این اقدامات منجر به تغییرات مثبت در زندگی می گردد. با مدیریت زمان می توان به طور موثر استرس را کاهش داد.

اگر همراه با استرس احساس اضطراب دارید، تکنیک‌های تنفسی می‌توانند به شما کمک کنند. با آموختن تمرینات تنفسی به کاهش استرس خود کمک نمایید.

انجام کارهای لذت بخش

انجام کارهایی که از آنها لذت می برید برای سلامت عاطفی شما مفید است. فعالیت های ساده مانند ورزش با یک دوست، غوطه ور شدن در حمام یا قرار گذاشتن با دوستان برای قهوه، همگی می توانند روز شما را بهبود بخشند.

انجام کاری که در آن مهارت دارید، مانند آشپزی یا رقصیدن، راه خوبی برای لذت بردن از خود و داشتن حس موفقیت است. سعی کنید از چیزهایی که در آن زمان لذت بخش به نظر می رسند اما بعد از آن احساس شما را بدتر می کنند، مانند نوشیدن از الکل یا خوردن غذاهای ناسالم اجتناب کنید.

عزت نفس خود را تقویت کنید

عزت نفس احساسی است که نسبت به خود دارید. بهترین راه برای افزایش عزت نفس این است که با خود همانطور رفتار کنید که با یک دوست ارزشمند رفتار می کنید، به روشی مثبت اما صادقانه.

به زمانی که خودتان را تحقیر می کنید، توجه کنید، مثلاً ممکن است به این فکر کنید که  “تو خیلی احمقی که آن شغل را بدست نیاوردی” و در عوض  فکر خود را تغییر دهید و به خود بگویید” آیا این حرف را به بهترین دوستم می گویم؟”. شما قطعا این حرف را به او نخواهید گفت.

به جای جمله منفی از یک جمله مثبت استفاده نمایید  و به خود بگویید: “شما آدم باهوشی هستید، شغل مناسب بعدی را بدست خواهی آورد ”

سبک زندگی سالمی داشته باشید

اجتناب از مصرف الکل

وقتی فردی تحت فشار است، ممکن است نوشیدن الکل برای او وسوسه انگیز باشد زیرا ممکن است برای زمان کوتاهی احساسات دردناک را کمرنگ تر  کند.

اما نوشیدن الکل می تواند برخی از احساسات را اغراق آمیز کند و شما را عصبانی یا پرخاشگر کند. همچنین می تواند باعث شود احساس افسردگی بیشتری کنید.

بهتر است درباره اثرات الکل بر سلامتی خود اطلاعات جامعی را کسب نمایید و از یک مشاور برای ترک اعتیاد به الکل کمک بگیرید.

استفاده از رژیم غذایی متعادل

انتخاب های سالم در مورد رژیم غذایی می تواند باعث شود از نظر عاطفی قوی تر شوید. شما کار مثبتی برای خود انجام می دهید که عزت نفس شما را بالا می برد.

یک رژیم غذایی خوب به مغز و بدن شما نیز کمک می کند تا به طور موثر کار کنند. سعی کنید یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید که شامل تمام گروه های اصلی غذایی باشد.

ورزش کنید

حتی ورزش متوسط ​​هم مواد شیمیایی خاصی را در مغز آزاد می کند که خلق و خوی شما را بهبود می بخشد. این کار می تواند به شما کمک کند بهتر بخوابید، انرژی بیشتری داشته باشید و قلب خود را سالم نگه دارید.

ورزشی را انتخاب کنید که از آن لذت می برید. اگر به افزایش احساس شادی شما کمک کرد، آن را با یک دوست انجام دهید یا در حین انجام آن به موسیقی گوش دهید. بزرگسالان باید 150 دقیقه ورزش در هفته را هدف قرار دهند.

هنگامی که ورزش می کنیم، بدن مواد شیمیایی ترشح می کند که حس خوبشحالی فرد را تقویت می کند و هورمون هایی را که باعث استرس و اضطراب می شوند را سرکوب می کند. از جمله مواد شیمیایی آزاد شده در هنگام ورزش اندورفین، سروتونین و انتقال دهنده های عصبی دوپامین هستند که با کاهش احساسات درد و افسردگی مرتبط هستند.

به اندازه کافی بخوابید

حدود 7 تا 8 ساعت میانگین خوابی است که یک بزرگسال برای استراحت کامل بدن و ذهن خود به آن نیاز دارد. قطعا کمبود خواب برای سلامتی مضر است.

با نوشتن یک لیست از “کارها” برای روز بعد، درست قبل از خواب می تواند افکار شما را سازماندهی کند و ذهن شما را از هرگونه مزاحمت پاک کند.

با دیگران صحبت کنید

داشتن ارتباط با دیگران از اهمیت زیادی برخوردار است، چه با یک دوست، یکی از اعضای خانواده یا مشاور. صحبت کردن به شما کمک می کند تا تنش را از بین ببرید، نه اینکه آن را درون خود نگه دارید. این کار به تقویت روابط شما و ارتباط با مردم کمک می کند.

بسیاری از مردم صحبت کردن با یک مشاور در مورد چیزهایی که آنها را آزار می دهد بسیار مفید می دانند. همه ما کلیدهای خوشبختی را می خواهیم. یکی از بزرگترین کلیدها  داشتن زندگی اجتماعی ما است.

روابط اجتماعی ما از متغیرهای مهم زیادی تشکیل شده است: مکالمات، تماس اجتماعی، عبارات احساسی، تجربیات مشترک و غیره . اگر بتوانیم سهم هر روشی را که بر شادی ما تأثیر می‌گذارد، بررسی کنیم، ممکن است تلاش بیشتری برای بهینه‌سازی تعاملات اجتماعی در زندگی خودمان ایجاد کنیم.

تاب آوری خود را افزایش دهید

انعطاف پذیری چیزی است که به فرد امکان می دهد با فراز و نشیب های زندگی کنار بیایید. ساختن چیزی ارزشمند از زمان های دردناک به رشد انعطاف پذیری شما کمک می کند.

راه‌اندازی یک گروه حمایتی برای کمک به دیگران، یا ایجاد چیزی خلاقانه از تجربیات بد، برای مثال، نوشتن، نقاشی یا آواز خواندن، می‌تواند به شما در ابراز درد و گذر از روزهای سخت کمک کند.

شرکت پرستاری آسایش ایرانیان با داشتن سال ها تجربه ارزشمند در ارائه خدمات مراقبت و پرستاری در منزل آمادگی دارد به صورت شبانه روزی به همشهریان گرامی ارائه خدمت نماید.

کادر متخصص و آموزش دیده این مرکز در قالب پرستار کودک ، پرستار سالمند و پرستار بیمار با اندوختن تجارب ارزشمند در طی سال ها خدمت رسانی همواره آماده حضور در کنار شما عزیزان می باشد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید.
لطفا به این مقاله امتیار دهید.

در صورت نیاز به خدمات پرستاری (پرستار کودک در منزل، پرستار سالمند در منزل و پرستار بیمار در منزل) با ما تماس بگیرید. کارشناسان شرکت پرستاری آسایش ایرانیان؛ آماده ارائه مشاوره رایگان، به شما هستند.

مشاوره رایگان تلفنی