تاریخ انتشار: سپتامبر 19th, 2022نویسنده: دسته بندی: کودک
پرستاری از کودک در منزل

دوران کودکی به عنوان حساس ترین مراحل رشد انسان به حساب می آید که کیفیت مراقبت و پرستاری از کودک در این دوران، تاثیرات شگفت انگیزی بر زندگی فرد در دوران بزرگسالی خواهد داشت. امروزه بسیاری از والدین تمایل زیادی به استفاده از خدمات پرستاری از کودک در منزل نشان می دهند، زیرا مهارت، تجربه و تخصص یک پرستار کودک حرفه ای، تضمین کننده سلامت جسمی و روانی کودک در زندگی حال و آینده او خواهد بود.

ما در شرکت پرستاری آسایش ایرانیان به بررسی ابعاد مختلف پرستاری از کودک در منزل می‌پردازیم:

وظایف پرستار کودک درمنزل

وظایف پرستار کودک در منزل از طیف وسیعی برخوردار است که براساس شرایط کودک و پرستار متغیر خواهد بود اما وظایف مشترکی که معمولا از پرستار مورد انتظار است شامل موارد زیر است:

  • نظارت و مراقبت از کودکان در محل سکونت کودک
  • حمام کردن، لباس پوشیدن و تغذیه نوزادان و کودکان
  • تغذیه کودک با شیر مادر دوشیده شده/شیر خشک و تعویض پوشک نوزادان
  • برنامه ریزی، تهیه و سرو غذا برای کودکان و انجام سایر وظایف خانه داری
  • نظارت بر فعالیت های کودکان، مانند صرف وعده های غذایی و استراحت
  • ایجاد محیطی امن و سالم در خانه
  • آموزش و رعایت اصول بهداشت فردی به کودکان
  • توجه به نیازهای عاطفی کودک
  • حمایت از رشد اجتماعی کودک
  • تنبیه کودکان طبق روش های درخواستی والدین
  • ارائه آموزش های سازماندهی شده مانند کاردستی، بازی و گردش، متناسب با سن کودک
  • انتقال کودک به مدرسه یا اماکن مورد درخواست والدین مانند کلاس یا مطب پزشک
  • ثبت و نگهداری سوابق فعالیت های روزانه و اطلاعات بهداشتی مربوط به کودک برای ارائه گزارش جامع به والدین

پرستار کودک کیست

پرستار کودک به فردی اطلاق می شود که در امر مراقبت و پرستاری از کودکان تخصص و مهارت قابل قبولی دارد و در حضور یا غیاب والدین مسئولیت نگهداری کودک را به عهده می گیرد.

هزینه استخدام پرستار کودک در منزل

تعرفه پایه ارائه خدمات پرستاری از کودک در منزل هر ساله توسط شورای عالی بیمه و خدمات درمانی به مراکز خدمات پرستاری ابلاغ می شود. البته برای محاسبه دقیق مبلغ استخدام پرستار کودک در منزل، عوامل مختلفی دخیل هستند که مهم ترین عوامل آن شامل موارد زیر هستند:

هزینه استخدام پرستار کودک در منزل

تعداد کودکان

هر چه تعداد کودکانی که به پرستاری و مراقبت نیاز دارند بیشتر باشد میزان دستمزد پرستار نیز افزایش خواهد یافت. البته در این شرایط باز هم گرفتن پرستار برای فرزندانتان مقرون به صرفه تر از مهد می باشد برای اگاهی کامل از این موضوع مقاله پرستار کودک بهتر است یا مهد کودک را مطالعه کنید.

موقعیت جغرافیایی مکان زندگی

در شهرهای کوچک معمولا طی مسافت بین محل زندگی پرستار و کودک چندان مشکل ساز نخواهد بود، اما این موضوع در شهرهای بزرگ و شلوغ از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مسلما هر چه محل زندگی پرستار و کودک از یگدیگر بیشتر فاصله داشته باشد هزینه رفت و آمد و زمانی که پرستار برای رسیدن به مکان مورد نظر صرف خواهد کرد افزایش خواهد یافت. بنابراین برای کاهش هزینه های احتمالی بهتر است والدین پیش از استخدام پرستار به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.

سن کودکان

هر چه سن کودک کمتر باشد برای انجام امور بیشتری به پرستار وابسته خواهد بود، بنابراین وظایف بیشتری بردوش پرستار خواهد بود و دستمزد بیشتری دریافت خواهد کرد.

مدت زمان حضور پرستار

شیفت های حضور پرستار در محل کار براساس نیاز والدین و کودک تعیین می شود. معمولا مدت زمان حضور پرستار در یکی از انواع زیر خواهد بود

  • شیفت روزانه 8 ساعته
  • شیفت شبانه 8 ساعته
  • شیفت شبانه روزی 24 ساعته

مسلما هرچه میزان حضور پرستار در کنار کودک بیشتر باشد میزان دستمزد او نیز افزایش خواهد یافت.

میزان سابقه و تجربه پرستار

معمولا کارفرمایان در هرشغلی تمایل بیشتری به استخدام افراد باتجربه دارند که این موضوع در مورد استخدام پرستار کودک نیز صادق است. مسلما هر چه پرستار از تجربه بیشتری برخوردار باشد میزان دستمزد او نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

معمولا از یک پرستار با تجربه انتظار می رود که در ازای دریافت دستمزد بیشتر، با حداقل خطای ممکن به انجام وظایف خود بپردازد.

البته گاهی اوقات پرستاران جوان و مشتاق که در عرصه این شغل تازه وارد هستند نیز انتخاب مناسبی برای پرستاری از کودکان خواهند بود.

اما مسلما یک پرستار با تجربه از مهارت های شغلی بیشتری در مراقبت از کودکان برخوردار است و با اعتماد به نفس بیشتری به انجام وظایف محوله خواهد پرداخت.

میزان سابقه و تجربه پرستار

تحصیلات پرستار

پرستاری که در زمینه مراقبت از کودکان دارای مدارک تحصیلی مرتبط باشد در واقع اصطلاحا nanny از امتیاز بزرگی در رزومه کاری خود برخوردار خواهد بود.بی شک فردی که از دانش کافی در امور مربوط به پرورش و تربیت کودکان برخوردار باشد تاثیر عمیقی در بهبود روند پیشرفت جسمی و روانی کودک خواهد داشت. یکی از مهم ترین مدارکی که باید برای استخدام پرستار کودک مورد توجه قرار گیرد مدرک کمک های اولیه است. این مدرک یکی از مدارک ضروری برای پرستار کودک است که نشان می دهد پرستار مورد نظر از آمادگی و تجربه کافی برای روبرویی با موقعیت های خطرناک و اورژانسی برخوردار است و قادر به نجات جان کودک خواهد بود.

وضعیت سلامت کودک

معمولا مراقبت و پرستاری از کودکانی که به دلیل معلولیت یا بیماری، نیازهای ویژه ای دارند امری پیچیده و پرچالش است.

مسلما پرستاری که وظیفه مراقبت از این کودکان را برعهده دارد باید از تخصص و مهارت ویژه ای در انجام وظایف خود برخوردار باشد.

این پرستاران باید با طی دوره های آموزشی پیشرفته در خصوص اصول مراقبت از کودکان با نیازهای ویژه، نسبت به اخذ گواهی‌های لازم اقدام کنند.

همانگونه که بیان شد فراهم آوردن محیط سالم برای رشد، یادگیری و تفریح کودکان بیش از هر چیز دیگری به یک پرستار کودک حرفه ای وابسته است که در انجام وظایف خود از مهارت ویژه ای برخوردار باشد. مرکز پرستاری سفیر آرامش با برخورداری از کادر پرستاری حرفه ای و متخصص آماده ارائه خدمات پرستاری در منزل است. کلیه خدمات این مرکز به صورت شبانه روزی  و در 7 روز هفته ارائه می شود.برای کسب اطلاعات بیشتر تنها کافی است که با کارشناسان این مرکز تماس حاصل فرمایید.

در صورت نیاز به خدمات پرستاری (پرستار کودک در منزل، پرستار سالمند در منزل و پرستار بیمار در منزل) با ما تماس بگیرید. کارشناسان شرکت پرستاری آسایش ایرانیان؛ آماده ارائه مشاوره رایگان، به شما هستند.

مشاوره رایگان تلفنی

ارسال دیدگاه