تاریخ انتشار: جولای 19th, 2021نویسنده: دسته بندی: مطالب عمومی
آیا خوردن کره برای سلامتی مضر است ؟

شناخت حقایق تغذیه ای کره Butter Nutrition Facts از اهمیت زیادی در تغذیه افراد در تمام گروه های سنی برخوردار است.

خواص کره

کره از طریق چرخ نمودن شیر یا خامه برای جداسازی ذرات چربی و پروتئین تهیه می شود. نتیجه این کار بدست آمدن ماده است که در دمای اتاق حدود 80٪ جامد باقی می ماند.
در برخی موارد ، نمک و رنگ های غذایی نیز اضافه می شوند. از طرف دیگر ، “کره های مغزها” با خرد کردن آجیل ها به صورت خمیر درست می شوند تا قوام آنها شبیه کره تهیه شده از شیر گاو باشد.

کره شیر گاو ، یکی از غذاهای اصلی یک آشپز محسوب می شد ، اما اکنون تا حدودی به عنوان منبع طبیعی چربی راضی کننده تأیید شده است. اینکه آیا کره برای شما مناسب است به ارزش ها ، ترجیحات و نیازها و اهداف بهداشت شخصی شما بستگی دارد.

حقایق تغذیه ای کره

اطلاعات تغذیه ای زیر توسط وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) برای یک قاشق غذاخوری کره ارائه شده است

کالری: 102
چربی: 12 گرم
سدیم: 2 میلی گرم
کربوهیدرات ها: 0 گرم
فیبر: 0 گرم
قندها: 0 گرم
پروتئین: 0.1 گرم

کربوهیدرات

هیچ کربوهیدرات در کره وجود ندارد ، و آن را به غذایی کم کربوهیدرات و کم کننده قند خون تبدیل می کند.

چربی

کالری کره از چربی تأمین می شود. در حالی که انواع مختلف چربی در کره وجود دارد ، بیشتر چربی ها چربی اشباع شده است (کمی بیش از 7 گرم در هر قاشق غذاخوری). در یک قاشق غذاخوری کره 30.5 میلی گرم کلسترول وجود دارد.

پروتئین

حتی اگر از شیر ساخته شده باشد ، یک وعده کره در واقع هیچ پروتئینی را تأمین نمی کند.

مضرات کره

ویتامین ها و مواد معدنی

هنگام مصرف کره از مقدار کمی ویتامین A بهره مند می شوید: 97 میکروگرم در قاشق غذاخوری ، که حدود 14٪ از مقدار توصیه شده روزانه (RDA) برای زنان و 11٪ برای مردان است.

فواید کره برای سلامتی

کره در بین افرادی که از رژیم غذایی کم کربوهیدرات یا برنامه غذایی پرچرب (مانند رژیم کتوژنیک) پیروی می کنند ، محبوب است.
خوردن مقدار کمی کره لذیذ ممکن است بهتر از مصرف مقادیر بیشتری چربی جایگزین باشد که رضایت کمتری داشته و ممکن است شامل مواد فرآوری شده باشد. در بعضی موارد ، جایگزین های کره ممکن است میزان کالری و چربی روزانه شما را بیش از کره افزایش دهد.

کره معمولی با وجود محتوای چربی بالا ، حاوی حدود 400 اسید چرب مختلف و تعدادی ویتامین محلول در چربی مانند ویتامین A و سایر مواد مغذی است. اسیدهای چرب دارای مزایای سلامتی مهم مانند بهبود سلامت قلب و کاهش خطر بیماری های قلبی هستند.

کره منبع غنی از اسید چرب لینولئیک مزدوج (CLA) است که همچنین یک مکمل محبوب کاهش چربی است. تحقیقات نشان می دهد که CLA مزایای سلامتی از کاهش چربی بدن تا کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی و سرطان را فراهم می کند. CLA همچنین می تواند به تنظیم پاسخهای ایمنی و التهابی و بهبود توده استخوانی کمک کند

آلرژی به کره

اگر مبتلا به آلرژی لبنی هستید یا به هر دلیلی از رژیم های لبنی خودداری می کنید ، باید از مصرف کره خودداری کنید. علائم رایج آلرژی به لبنیات می تواند شامل واکنش های خفیف مانند کهیر یا علائم شدیدتر از جمله مشکل تنفسی باشد.

غذاهای پخته شده و سایر محصولات حاوی کره نیز ممکن است باعث واکنش شوند. اگر در مورد آلرژی لبنی خود مطمئن نیستید و مطمئن نیستید که می توانید کره را با خیال راحت مصرف کنید ، با ارائه پزشک متخصص آلرژی مشورت کنید.

 

عوارض جانبی استفاده از کره

اکثر متخصصان بهداشت ، از جمله انجمن قلب آمریکا (AHA) ، معتقدند که باید مصرف چربی های اشباع مانند کره کاهش یابد . متخصصان توصیه می کنند بیش از 13 گرم چربی اشباع در روز مصرف نداشته باشد ، بنابراین مصرف متوسط کره به اندازه هوشمند است مگر اینکه تیم مراقبت های بهداشتی شما خلاف این را توصیه کند.

تفاوت مارگارین با کره

این بحث می تواند یک بحث مشکل باشد. کره از شیر ، یک ماده غذایی کامل تهیه می شود ، در حالی که مارگارین معمولاً از روغن نباتی تهیه می شود ، بسیار فرآوری شده و اغلب حاوی چربی های ترانس است. انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که چربی های ترانس را در رژیم خود کاهش دهید

اما محصولات مارگارین بسیار متنوعی در بازار وجود دارد و هر یک از مشخصات تغذیه ای مختلفی دارند. به عنوان مثال مارک های مارگارین “سالم برای قلب” وجود دارند که شامل چربی های سالم مانند اسیدهای چرب امگا 3 هستند.

انواع کره

هنگام خرید کره ، می توانید انواع نمکی آن را انتخاب کنید. تفاوت زیادی بین آنها وجود ندارد ، به جز سطح سدیم. کالری کره بسته به محتوای نمک تغییر نمی کند.

در بیشتر دستورها می توان از هر دو نوع کره به جای هم استفاده کرد. برخی از دستور العمل ها به طور خاص یک نوع یا نوع دیگر را می طلبند.

جایگزین کره

جایگزین های کره

اگر می خواهید کره کمتری بخورید ، جایگزین های زیادی در بازار وجود دارد. جایگزین های محبوب کره شامل موارد زیر است:

مارگارین که آماده سازی مارگارین متفاوت است ، اما مارگارین 80٪ چربی ممکن است حدود 101 کالری و 11.4 گرم چربی در هر قاشق غذاخوری داشته باشد.
Butter buds که از مالتودکسترین ، کره و نمک ساخته می شوند و 17 کالری و 60 میلی گرم سدیم در هر قاشق غذاخوری فراهم می کنند.
اسپری کره که از آب ، روغن سویا ، نمک و سایر مواد تشکیل می شود. از نظر فنی ، کالری و چربی صفر به غذ اضافه می کند.
کره های “سبک” ساخته شده از کره اغلب کم کالری هستند زیرا با مواد مانند آب و / یا مالتودکسترین پف کرده یا سبک می شوند تا مصرف کمتری داشته باشید. یک کره سبک تقریباً 47 کالری در هر قاشق غذاخوری ، 5 گرم چربی و 3.3 گرم چربی اشباع شده دارد.

گزینه های جایگزین  کره

همچنین جایگزینهای طبیعی برای کره وجود دارد. محصولی که انتخاب می کنید ممکن است به نحوه استفاده از آن بستگی داشته باشد.
آووکادو پخش زیادی روی نان تست دارد و منبع خوبی از چربی سالم است.

مارک های مختلفی از کره بادام زمینی وجود دارد ، اما یک محصول طبیعی کره بادام زمینی فاقد قند اضافی یا چربی ترانس است و می تواند پروتئین دریافتی شما را تقویت کند.

روغن زیتون جایگزین خوبی برای کره در هنگام تفت دادن گوشت یا سبزیجات است.

اگر از کره برای پوشاندن سیب زمینی یا سبزیجات استفاده می کنید ، گیاهان تازه می توانند جایگزین سالم و بدون کالری باشند. پیازچه یا ترخون می تواند طعم تازه ای به غذاها بدهد. در صورت تمایل چند قطره آب لیمو اضافه کنید.

می توانید به جای کره از مربا یا ژله ساده روی نان تست ، پنکیک یا نان تست فرانسوی استفاده کنید ، اما میوه تازه حتی بهتر از این موارد است. موز رسیده یا لایه ای از توت فرنگی های نازک را پخش کنید تا شیرینی سالم (و فیبر) بدون شکر اضافه شود.

آیا شما معمولاً تخم مرغ را در کره سرخ می کنید یا مخلوط می کنید؟ به جای آن از یک ظرف نچسب استفاده کنید و کره را کاملاً حذف کنید . تخم مرغ می تواند بدون چربی اضافه شده به همان خوشمزگی باشد.

نگهداری کره
نگهداری سالم کره :

بعضی از مردم کره را روی پیشخوان آشپزخانه نگه می دارند ، بنابراین مالیدن آن روی نان تست و سایر غذاها نرم و راحت است. اما سازندگان کره توصیه می کنند که محصول را مطابق با دستورالعمل USDA و سازمان غذا و دارو (FDA) در یخچال قرار دهید.

کره از تاریخ خرید می تواند تا چهار ماه منجمد شود. باید در ظرف اصلی خود منجمد شود. پس از ذوب شدن ، باید ظرف 30 روز استفاده شود.

شرکت پرستاری آسایش ایرانیان با داشتن سال ها تجربه ارزشمند در ارائه خدمات مراقبت و پرستاری در منزل آمادگی دارد به صورت شبانه روزی به همشهریان گرامی ارائه خدمت نماید.
کادر متخصص و آموزش دیده این مرکز در قالب پرستار کودک ، پرستار سالمند و پرستار بیمار با اندوختن تجارب ارزشمند در طی سال ها خدمت رسانی همواره آماده حضور در کنار شما عزیزان می باشد.
هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید.
لطفا به این مقاله امتیار دهید.

در صورت نیاز به خدمات پرستاری (پرستار کودک در منزل، پرستار سالمند در منزل و پرستار بیمار در منزل) با ما تماس بگیرید. کارشناسان شرکت پرستاری آسایش ایرانیان؛ آماده ارائه مشاوره رایگان، به شما هستند.

مشاوره رایگان تلفنی