تاریخ انتشار: جولای 28th, 2021نویسنده: دسته بندی: مطالب عمومی
روش های موثر برای کاهش فشار خون

کاهش فشار خون LOWER BLOOD PRESSURE  یکی از مهم ترین اقداماتی است که می توان برای بهبود سلامت عمومی بدنن انجام داد.

  • لاغر شوید

در افرادی که دارای اضافه وزن هستند ، کاهش وزن می تواند تأثیر زیادی در سلامت قلب داشته باشد. طبق یک مطالعه در سال 2016 ، از دست دادن 5٪ از توده بدن  می تواند فشار خون بالا را به طور قابل توجهی کاهش دهد .

لاغری و کاهش فشار خون

در مطالعات قبلی ، از دست دادن 17.64 پوند (8 کیلوگرم) با کاهش فشار خون سیستولیک 8.5 میلی متر جیوه و فشار خون دیاستولیک 6.5 میلی متر جیوه مرتبط بود.

اندازه یک فشار خون سالم باید کمتر از 120/80 میلی متر جیوه باشد . وقتی که کاهش وزن با ورزش  همراه شود ، این اثر حتی بیشتر می شود.

کاهش وزن می تواند به رگ های خونی فرد کمک کند تا کارکرد بهتری در انبساط و انقباض داشته باشند و حرکت بطن چپ قلب را برای خون رسانی آسان تر کند.

کاهش وزن می تواند فشار خون را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. این اثر هنگام ورزش حتی بیشتر قابل توجه است.

 

  • سیگار را ترک کنید

در میان بسیاری از دلایل ترک سیگار فایده اصلی ترک سیگار این است که این عادت یک عامل خطرناک برای بیماری های قلبی است. هر دم سیگار باعث افزایش جزئی و موقتی فشار خون می شود. مواد شیمیایی موجود در توتون همچنین به عروق خونی آسیب می رساند.

سیگار و کاهش فشار خون

هنوز هم ، از آنجا که هم سیگار کشیدن و هم فشار خون بالا خطر بیماری قلبی را افزایش می دهند ، ترک سیگار می تواند به کاهش این خطر کمک کند.

تحقیقات متناقضی در مورد سیگار کشیدن و فشار خون بالا وجود دارد ، اما آنچه واضح است این است که هر دو خطر بیماری قلبی را افزایش می دهند.

 

  • غذای شیرین و کربوهیدراتهای تصفیه شده را کاهش دهید

یک تحقیق نشان داده است که ارتباط بین قند اضافه شده و فشار خون بالا اثبات شده است . در مطالعه بهداشت زنان در مجله  Framingham ، زنانی که حتی یک نوشابه در روز می نوشیدند سطح بالاتری از فشار خون نسبت کسانی که روزانه کمتر از یک نوشابه می نوشیدند داشتند.

مطالعه دیگری نشان داد که استفاده از یک نوشیدنی که قند کمتری دارد با کاهش فشار خون ارتباط دارد .

و این فقط قند نیست – همه کربوهیدرات های تصفیه شده ، مانند نوعی که در آرد سفید وجود دارد – به سرعت در جریان خون به قند تبدیل می شوند و ممکن است مشکلاتی ایجاد کنند.

برخی مطالعات نشان داده اند که رژیم های کم کربوهیدرات نیز ممکن است به کاهش فشار خون کمک کنند.

یک مطالعه بر روی افرادی که تحت درمان با استاتین قرار گرفتند نشان داد که کسانی که 6 هفته رژیم غذایی محدود با کربوهیدرات مصرف کرده اند ، در مقایسه با افرادی که کربوهیدرات را محدود نکرده بودند  ، در فشار خون و سایر نشانگرهای بیماری قلبی بهبود بیشتری دارند .

کربوهیدرات های تصفیه شده ، به ویژه قند ، ممکن است فشار خون را افزایش دهند. برخی مطالعات نشان داده اند که رژیم های کم کربوهیدرات ممکن است به کاهش سطح فشار خون فرد کمک کند.

توت و کاهش فشار خون

  • توت بخورید

انواع توت ها پر از طعم و آبدار هستند. آنها همچنین دارای پلی فنول ها هستند ، ترکیبات گیاهی طبیعی که برای قلب فرد مفید هستند.

پلی فنول ها می توانند خطر سکته ، بیماری های قلبی و دیابت و همچنین فشار خون ، مقاومت به انسولین و التهاب سیستمیک را کاهش دهند.

در یک مطالعه که بر افراد دارای فشار خون بالا انجام شد آنها را تحت یک رژیم غذایی کم پلی فنول  و یا رژیم سرشار  از پلی فنل بالا حاوی توت ، شکلات ، میوه ها و سبزیجات قرار دادند

کسانی که توت و غذاهای غنی از پلی فنول مصرف نموده بودند  ، شاخص های بهبود یافته بیماری های قلبی را نشان دادند .

توت سرشار از پلی فنول است که می تواند به کاهش فشار خون و خطر کلی بیماری قلبی کمک کند.

  • مدیتیشن یا تنفس عمیق را امتحان کنید

گرچه این دو عمل می توانند تحت “تکنیک های کاهش استرس” قرار گیرند ، مراقبه و تنفس عمیق از اهمیت زیادی بر کاهش خون قرار دارند .

مدیتیشن و تنفس عمیق ممکن است سیستم عصبی پاراسمپاتیک را فعال کنند. این سیستم در هنگام آرام شدن بدن ، کاهش سرعت ضربان قلب و کاهش فشار خون  دخیل است .

تنفس و کاهش فشار خون

 

تحقیقات زیادی در این زمینه انجام شده است ، با مطالعاتی که به نظر می رسد سبک های مختلف مدیتیشن برای کاهش فشار خون فوایدی دارند . تکنیک های تنفس عمیق نیز می توانند کاملاً موثر باشند.

در یک مطالعه ، از شرکت کنندگان خواسته شد که در طول 30 ثانیه شش نفس عمیق بکشند یا به مدت 30 ثانیه بی حرکت بنشینند. کسانی که نفس می کشیدند موفق شدند ، فشار خون خود را بیشتر از کسانی که فقط می نشستند کاهش می دهند .

مراقبه هدایت شده یا تنفس عمیق را امتحان کنید.  هم مدیتیشن و هم تنفس عمیق می توانند سیستم عصبی پاراسمپاتیک را فعال کنند ، که به کاهش ضربان قلب و کاهش فشار خون کمک می کند.

  • غذاهای غنی از کلسیم بخورید

افرادی که مصرف کم کلسیم دارند اغلب فشار خون بالا دارند در حالی که به طور قطعی نشان داده نشده است که مکمل های کلسیم باعث کاهش فشار خون می شوند ، اما به نظر می رسد رژیم های غذایی غنی از کلسیم با سطوح سالم مرتبط هستند .

شرکت پرستاری آسایش ایرانیان با داشتن سال ها تجربه ارزشمند در ارائه خدمات مراقبت و پرستاری در منزل آمادگی دارد به صورت شبانه روزی به همشهریان گرامی ارائه خدمت نماید.

کادر متخصص و آموزش دیده این مرکز در قالب پرستار کودک ، پرستار سالمند و پرستار بیمار با اندوختن تجارب ارزشمند در طی سال ها خدمت رسانی همواره آماده حضور در کنار شما عزیزان می باشد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید.

لطفا به این مقاله امتیار دهید.

در صورت نیاز به خدمات پرستاری (پرستار کودک در منزل، پرستار سالمند در منزل و پرستار بیمار در منزل) با ما تماس بگیرید. کارشناسان شرکت پرستاری آسایش ایرانیان؛ آماده ارائه مشاوره رایگان، به شما هستند.

مشاوره رایگان تلفنی